вторник, 7 апреля 2020 г.

Ігри та ігрові вправи із застосуванням ТРВЗ-технологій


     

                Ігри та ігрові вправи із застосуванням ТРВЗ-технологій
Мета ТРВЗ - не просто розвинути фантазію дітей, а навчити мислити з розумінням процесів, що відбуваються.
«Можна говорити все!» - такий девіз 
Як же ввести елементи ТРВЗ в повсякденне життя дитячого саду? Робота по системі ТРВЗ повинна здійснюватися поступово, від простого до складного. Ігри розподілені по етапах роботи.
На першому етапі діти знайомляться з кожним компонентом окремо в ігровій формі. Вчаться знаходити і вирішувати протиріччя в об'єктах і явищах, які його оточують, знайомляться з проблемою багатофункціонального використання об'єкта, проводиться дослідження об'єкта: щось в ньому добреа щось погано, щось шкідливе, щось заважає, а що - то потрібно.
1.«Добре-погано» - мозковий штурм. Удосконалювати вміння виділяти протиріччя в предметах. Педагог називає позитивні і негативні якості об'єкта. Приклад: Книга - з книг дізнаєшся багато цікавого (добре) - вони швидко рвуться (погано). Діти піднімають піктограми веселого або сумного чоловічка. Можна розбирати як об'єкти: "Гусениця", "Вовк", "Квітка", "Стільчик", "Таблетка", "Цукерка", "Мама", "Пташка", "Укол", "Бійка", "Покарання" і т. д.
2.«Четвертий зайвий» - мета гри навчити бачити зайвим кожен предмет, в залежності від того, за якою ознакою проводиться порівняння. На картці - зображення чотирьох предметів однієї класифікаційної групи. Пояснити дітям, що «зайвим» буде кожен предмет по черзі, щоб не було нікому образливо.
3.«Світ навколо нас» - удосконалювати вміння дітей класифікувати всі об'єкти матеріального світу на природні та рукотворні. Діти визначають, в яку частину їх треба скласти. Наприклад: ромашка- в природну частину, т. ККвітка сама росте, п'є воду, дихає. Праска - в рукотворну частина, т. К. Його робить людина. Камінь - в природну частину, т. КІ земля і повітря, і вода - частина природної системи.
На другому етапі дітям пропонуються ігри з протиріччями.
Вони вчаться знаходити відповіді за допомогою алгоритму, винаходити предмети з новими властивостями і якостями.
«Загадковий поясок», «Числова так-ні-ка», «Предметна так-ні-ка» - морфологічний аналіз. Діти вчаться розумовому дії і вмінню працювати з недоліком данихЗагадується предмет, дитина по навідним питань намагається відгадати його. Відповідати можна тільки словами так-ні.
"Чарівні окуляри» - формувати вміння добирати слова на звук; вправляти в узгодженні з прикметником. Діти одягають окуляри різного кольору (форми, і називають слова на досліджуваний звук з використанням даного кольору (форми). Наприклад: [з] і зелені окуляри - зелені санки, зелене сонце, зелена собака. ... Далі можна обговорити з дітьми вийшли варіанти - зелена собака - коли це може бути? - іграшка або собака забруднилася зеленою фарбою і т. д.
На третьому етапі проводиться робота з казками, рішення казкових завдань і придумування нових казок. Вони вчаться шукати вихід з будь-якої складної ситуації, самостійно складати описові і сюжетні розповіді, будувати складні речення з використанням порівнянь, визначень.
«Теремок» - типові прийоми фантазування. Дітям лунають різні предмети. Вихователь виконує роль ведучогоСидить в «теремку». Кожен приходить в «Теремок» зможе туди потрапити тільки в тому випадкуякщо скаже, ніж його предмет схожий на предмет ведучого або відрізняється від нього. Ключовими словами є: «Тук-тук. Хто в теремочке живе? »Це я, лисиця. А ти хто? А я вовк, пусти мене до себе! Пущу тебе до себе, якщо скажеш, що ти лиса, схожа на мене, вовка. І ти, і я - дикі тварини. У нас однакове будова: є 4 лапи, тулуб, голова, два вуха, шерсть, ми ставимося до природного світу, живій природі. Ми живі, тому дихаємо.

"Подорож в минуле предмета", "Подорож на ліфті, пятіекранка" - метод системного оператора. Формувати здатність розглядати об'єкт в його тимчасовому розвитку. Можна запропонувати історичні теми: «Подорож в минуле одягу», «Посуд розповідає про своє народження», «Історія олівця», «Історія електричної лампочки».


Комментариев нет:

Отправить комментарий