«Вимоги
до самоосвіти педагогів».
Самоосвіта - це
самостійне поповнення знань із різних джерел з урахуванням інтересів,
схильностей кожного педагога та об'єктивних потреб дошкільного закладу.
Організація
самоосвіти педагогів - одна з найважливіших індивідуальних форм методичної
роботи та одна з форм підвищення їх кваліфікації. Тому основою роботи керівника
ДНЗ та вихователя-методиста з педагогами є вивчення та розвиток педагогічної
майстерності кожного вихователя, стимулювання розвитку його творчого
потенціалу, формування навичок самоаналізу, мотивації до самоосвіти, яка
допомагає оновлювати зміст освітнього процесу в ДНЗ, виходячи з вимог БКДО,
Базової програми «Українське дошкілля». Надзвичайно важливим для керівника ДНЗ
є формування навичок самоосвітньої роботи, яка починається з уміння аналізувати
та самостійно оцінювати результати праці, а також з активізації внутрішнього
стимулу до постійного поповнення знань. Це основа для виникнення професійного
інтересу. Він є першою життєвою потребою для особистості, спонукає до
оволодіння професійними знаннями, вміннями, навичками, викликає прагнення до
реалізації своїх нахилів, здібностей.
Із цією метою доцільно рекомендувати педагогам
·
систематично ознайомлюватися з
психолого-педагогічною та фаховою методичною літературою, збирати відповідну
інформацію
·
вивчати досвід колег, відвідувати
їх заняття;
·
поглиблено працювати над певною темою,
проблемою, проектом; брати участь у різних формах методичної роботи;
·
активізувати пошукову діяльність;
·
розробляти власні методики, системи,
дидактичні матеріали тощо;
·
готувати статті, реферати,
консультації, доповіді тощо.
В кожному дошкільному закладі має бути створена система
самоосвіти педагогів, яка б сприяла розвитку творчого потенціалу педагогічних
працівників та активному використанню інноваційних технологій в освітньому
процесі. Чи всі педагоги мають займатися самоосвітою? Так, навіть молоді
вихователі-стажисти, які щойно влаштувалися на роботу в ДНЗ. Для вихователів,
які навчаються у вищому навчальному закладі, на період навчання можна не
визначати теми для самоосвіти. Вибір теми самоосвіти має залежати від
науково-методичної проблеми, над якою працює дошкільний заклад, з урахуванням
індивідуального досвіду та професійної майстерності кожного педагога. Можна
об'єднати двох і більше педпрацівників роботою над темою, близькою до змісту
річного завдання ДНЗ. Тема має бути актуальною і пов'язуватися з
очікуваним результатом та спрямовуватися на досягнення якісно нових результатів
навчально-виховної роботи. Над індивідуальною темою самоосвіти педагог може
працювати впродовж 2-3 років. Керівник ДНЗ та вихователь-методист також
обирають тему для самоосвіти і вносять себе в таблицю даних про хід роботи із
самоосвіти на кожен навчальний рік.
Вимоги до
організації самоосвіти педагогів:
1. Обрати індивідуальну тему
для самоосвіти.
2. Скласти план роботи з
підвищення професійного рівня з індивідуальної теми самоосвіти на навчальний
рік. Ведення щоденника з підвищення професійного рівня педагога
3. Систематичне
вивчення психолого-педагогічної та методичної літератури з обраної теми
самоосвіти (робота в бібліотеках із книгами, періодичними виданнями).
4. Ведення власної картотеки з
досліджуваної проблеми.
5. Активна участь
педагога в роботі науково-практичних конференцій, семінарів, методичних
об'єднань, творчих груп, педрад, дискусій тощо
6. Збір, накопичення й
зберігання відомостей, фактів, висновків; підготовка виступів, відкритих
заходів. Створення папки з матеріалами самоосвіти.
7. Ведення поглибленої роботи з
дітьми за обраною темою самоосвіти.
8. Творчий звіт педагога із
самоосвіти на робочому місці (на засіданні педагогічної ради, на методичному
об'єднанні). Форми творчого звіту: реферат на тему самоосвіти (для молодого
педагога, який працює в дошкільному закладі і має стаж роботи до 3-х років);
консультація-полілог; семінар-практикум; дискусія; колективний перегляд
педагогічного процесу; виставка-ярмарка педідей; майстер-клас; створення
парціальних (авторських) програм; виставка кращих матеріалів з теми самоосвіти;
представлення на конкурсах різних рівнів; презентація ППД тощо. Організація
самоосвіти в дошкільному закладі не повинна зводитися до формального ведення
додаткової звітної документації - планів, сценаріїв свят, розваг, родинних
заходів, виступів на методичних заходах, виписок, конспектів занять,
переписаних із преси статей чи відксерованих матеріалів за темою самоосвіти
тощо. Результат самоосвіти педагога - вдосконалення роботи з дітьми, високі
результати навчально-виховного процесу та показники розвитку дошкільників,
зростання професійної майстерності педагога.
Комментариев нет:
Отправить комментарий