Консультації для батьків

Батькам про сучасні підходи до розвитку мовлення дітей


• Майстерність батьків саме у тому й полягає, щоб

побачити настрій, бажання, стан дитини.

• За неуспішної чи недостатньо успішної діяльності

показати малюкові, в чому полягає проблема, як можна подолати труднощі.

• Елементи новизни варто поєднати з набутим

досвідом, знайомою інформацією. • Важливим є етап дитячих самостійних чи спільних з дорослим пошуків та знахідок.

• Не варто активно закликати дітей до спільної

роботи, гри, а тим паче відвертати їхню увагу від вільної, самостійно обраної діяльності, краще - зацікавити їх.

• Батьки мають задовольнити бажання дитини взяти

участь у спільній діяльності, паралельно реалізуючи мовленнєві, пізнавальні, розвивальні педагогічні завдання.

• Цікавим та корисним для дошкільнят є уособлення

слова, поняття у руховому, слуховому, художньому, музичному образах.

• Діти не тільки дослухаються до вихователів, а й до

батьків, вони висловлюють свою думку, прагнуть довести, переконливо аргументувати, не боячись ані власної помилки, ані критики дорослого.

• Майстерність дорослого у тому й полягає, щоб,

спираючись на знання індивідуального розвитку дитини, окремими кроками, репліками наближати її до успішного результату.

• Остерігайтеся акцентувати увагу на недоліках

мовлення дитини, щоб це не стало приводом для критики, глузування з боку інших дітей.

• Важливо, щоб батьки брали на себе роль не

контролера, а носія інформації.

• Дітям імпонує позиція дослідників, відкривачів.


Вплив інформаційного простору
на формування особистості дитини


 Що ж таке особистість дитини? І яких заходів треба вжити для правильного  формування особистості дитини?

Здавна відомо, що основні особистості риси характеру людини формуються
протягом перших п’яти років життя. В 
педагогічних роздумах «Здоров’я і щастя дитини» Микола Амосов,  наводить один із способів визначення рівня
моральної  вихованості та свідомості
малюка, за визнанням типу авторитету:

Якщо дитина
сприймає як єдиний авторитет – силу, то рівень свідомості найнижчий –
примітивний, на рівні тварини

Сама найвища
стадія – визнання авторитету духовності та інтелекту, це здатність дитини
цінувати найвищі цінності – щирість, людяність та доброту. Задумаємося, які ж
особисті цінності переважають в сьогоденні? Які чинники впливають на
виховування  дитини, та в якому
інформаційному просторі ми з нею знаходимося?

Незважаючи на заборону до 22 годин, ефірний час заповнений фільмами –
бойовиками зі сценами насильства, кровопролиття, бійок, улюблені кіногерої
(Сталлоне, Шварценеггер, Ван Дам) – сильні але зовсім не далекі розумом люди.
Жорстокість вітається, а скромність навпаки стає пороком.

Цікавою  розвагою дитини стали
художні фільми в яких головні герої – огидні монстри. Кінокомедії, які прийшли
до нас із других світоглядів, наповнені грубим гумором, де веселяться, коли
людина страждає і попадає в прикрі обставини…

І до всього же секс – фактично цілодобово, на протязі всього часу
телеефіру…


Також незрозуміла
тематика дитячих мультфільмів – бігати один за одним, бити праскою та молотком
по голові, а мульт -герої - просто вражають своїми потворними квадратними
головами, та скляним виразом очей – позбавлені будь якої особистості.

Адже існують високохудожні дитячі фільми, добрі та веселі  мультики, на яких зросло не одне покоління,
так чому ж нашим дітям пропонують найгірше?

Наразі фактично  немає дитячої  пісні, з простою лагідною мелодією  сучасної тематики, народні пісні їм невідомі
тому, що в ефірі їх давно не має. А за опитуванням діти 3-4 х річного віку
наспівують репертуар попсових та шансонних зірок – звичайно той, що запам’ятали
з відео – кліпів трансльованих  по
телевізору.

Аналізуючи грецьку історію, видно, що древні греки досконало вивчили вплив
музики на формування характеру та виховування 
дитини , особистості та людського характеру взагалі, та вирощували
естета – чутливу та тонку натуру. А спартанці навпаки  для того, щоб культивувати в серцях хлопчиків
жорстокість виховували монотонними маршами. Визначено, що у інструментів кифар
- кількість струн мінімальна, для грубості та примітивності.

У середині восьмидесятих минулого сторіччя фізіологи прийшли до висновку,
що вплив поп і рок музики шкідливий для здоров’я. При цьому порушується обмін
речовин, підвищується тиск , нервова система взагалі потерпає. А натомість
жодних висновків не зроблено – «металеві» та «кислотні» ритми все ще заповняють
наш ефір, народна ж та класична музики витіснені, як неконкурентні.

Запитаймо  на скільки правомірне
виправдання – «Людина осучаснилася» Наскільки нам відомо, що в цивілізованих
країнах дуже багато транслюється концертів класичної музики, та лекції про неї.
А нас примушують спускатися на дно світової культури!

Хіба хто в змозі поставити під сумнів освітнє значення книги? Та держава,
попри здоровий глузд, не хоче забезпечувати своїх маленьких громадян яскравими
цікавими дитячими книжками.


 Є звичайно і корисні розвивальні дитячі ігри,
добрі та повчальні книги та фільми, але це все надбання губиться в навалі
неякісної, потворної продукції.

Як наслідок – діти не володіють спроможністю критично мислити, а все
оточуюче їх сприймається як норма!

Давайте замислимось, який є вихід із цієї ситуації, що ж повинні ми з вами
зробити, аби переломити іі під корінь та 
переосмислити задачі виховування дитини на такий рівень підсумок від
якого  ми хотіли б з вами бачити. А вихід
є – максимум критичності підбираючи книги іграшки, фільми, для створення позитивного
інформаційного простору, та формування особистості дитини – розвивальні ігри,
порівняльний аналіз низькопробних і якісних передач, відвідування музеїв та
класична дитяча література, бесіді та роз’яснення до і після перегляду фільмів,
виставок. Допомога по господарству, шанування старших, свят і віри.

Пам’ятаймо, що попри негаразди нам ні за що не можна забувати про духовність, що
аморальність зв’язана з технічним прогресом здатна занапастити навіть саму
сильну і розвинену країну.

Консультація для батьків 

«Формування самостійності у дітей»

Напевно кожен батько бажає бачити свою дитину успішним у майбутньому: у навчанні,

на виробництві. «Цеглинки розвитку» створюються не відразу, вони з'являються ще в ранньому

віці. Від спільних зусиль при взаємодії педагогів, батьків і дітей. Успішність дитини у багатьох

видах діяльності залежить від здатності проявити самостійність, керувати своїми діями,

домагатися поставлених цілей, які ставляться перед дитиною у вихованні та навчанні.

Все це набувається поступово і тільки з допомогою дорослого, батька. Щоб допомогти дитині

придбати перераховані раннє навички, потрібно знати, як в залежності від вікових особливостей

формується самостійність, управління дій.

1. Мова як регулятор поведінкиУ 3-4 роки мова дорослого є регулюючою. Щоб дитина розуміла нас, наші вимоги, вказівки: вони

повинні бути чіткими, конкретними і не тривалими за змістом. По словесній інструкції дитина

ще не може виконувати складні дії. Можна давати їх покроковими інструкціями, де перехід від

одних дій до інших.

2. У пізнавальній сфері за допомогою активності зору, слуху, тактильних відчуттів тіла, рук, ніг,

дитина не може тривалий час підпорядковувати свою увагу і поведінку правилами

запропонованих дорослими. Звідси, необхідно розвивати у дитини пізнавальний інтерес до

тривалих видами діяльності, які вимагають спостережливості, посидючості. Формуйте у дитини

інтерес до об'єктів природи, вчить спостерігати за змінами в природі. Вчіть фіксувати увагу

дитини на зміни, які відбуваються в найближчій обстановці, на столі, в кімнаті. При тривалої

розумової, фізичної навантаження дитина втомлюємо.Пам'ятайте, по програмним завданням, у

вихованні та навчанні під редакцією Васильєвої, у дітей

2 молодшої групи заняття тривають до 10 хвилин (коли дитина проявляє особливий інтерес до

якоїсь діяльності, то можна виходити від його бажання).Перші 5 хвилин дитина може бути більш

уважним. Наступні 7-8 хвилин дитина починає

відволікатися, він не може довго зберігати нерухому позу і слухати вас. Якщо ви бажаєте

продовжувати спільні заняття, дозвольте дитині переключити увагу. Дайте їй розслабитися, зняти

напругу на 2 - 3 хвилини на рухомі дії. Це може бути зарядка, гра для окремих частин тіла (рук,

ніг, пальчиків). Потім дитина з новими силами стане сприймати подальші спільні бесіди, гри.

Дитина 3 - 4 років особливо потребує, щоб його увагу і сприйняття активізували, направляли і

стимулювали.

3. У вихованні і навчанні враховуйте вікові особливості дітей. У 2,2 - 3 роки дитина

усвідомлює себе як окремої людини, відмінного від дорослого, формується образ «Я» (з

допомогою дорослого). Дитина прагне бути самостійною. Так дозвольте дитині бути самостійним,

успішним в тій діяльності, до якої він може впоратися сам. (Приклад: культурно - гігієнічні

навички). Щоб дитина прагнула бути самостійним, виконував дії, які йому під силу:- слухати

дорослого;- виконувати прості прохання, доручення;- умів наслідувати, повторювати елементарні

рухи в грі, дії з іграшками, предметами;заохочуйте похвалою, подбадриванием, створюйте маленькі

ігрові сюрпризи. Коли дорослий

вимагає від дитини, пам'ятайте, що йому не так легко це зробити і зорієнтуватися. Він прагне

опановувати правилами (але не завжди), переносить вимоги у різні ситуації.• Не варто переживати і

наполегливо вимагати від дитини виконувати всі ваші вказівки. У цьому

віці діти більше спираються на свої особисті, егоїстичні інтереси.• Поставлену мету завдання або доручення, дитина може підмінити на свою (відповідає віку).

Приклад: батьки попросили дитину намалювати паркан, а він намалював траву, дощик.• Виконання дій дитини у певних видах діяльності (приклад: вміння слухати розповідь, пізнавати

щось нове, культурно-гігієнічні навички, бажання займатися творчістю, конструювати з кубиків

споруди, ліпити з пластиліну) залежить:- від особистої зацікавленості;- від умінь, які сформувалися за допомогою дорослих; -від умінь дорослого зацікавити дитину до

певної діяльності за допомогою ігрових прийомів, методів заохочення, похвали. • Гра та ігрові прийоми є кращою стимуляцією для формування самостійності, управлінням дій.У рухливих іграх вчіть дитину нескладних рухів за зразком. Показуйте і навчайте дитину взаємодіяти з предметами конструкторами, розбірними іграшками.

 При цьому зверніть увагу, як дитина ставиться до труднощів, якщо у нього щось не

виходить:- швидко втрачає свій інтерес і кидає займатися діяльністю (потрібно розібратися в чому справа)

дитина за віком втомлюємо, або погано себе почуває, можливо йому важка ця діяльність і потрібно

не раз дитині показати і навчити в певній діяльності; знання, які даються можуть бути не за віком;

у дитини відсутня завзятість, наполегливість а це важлива якість при навчанні; - дитина нервує і

при цьому не просить допомоги дорослого (дитина можливо прагне бути самостійною, але вигляду

малих знань, навичок йому важка діяльність, вчіть словесно дитини звертатися за вашою

допомогою);• Пам'ятайте, саме у цьому віці дорослий зразок для наслідування.Дитина прагне копіювати ваші дії з іграшками, предметами. У настільних іграх, при взаємодії з

іграшками, розігруйте сюжет гри, спонукайте дитину уважно стежити за зразком дій. Щоб дитина

міг повторювати за вами.4. Виховуйте культурно-гігієнічні навички• Продовжуйте вчити дітей під контролем дорослого самостійно мити руки перед їжею, після

прогулянки.• Допомагайте і спрямовуйте дитину до звичкою бути охайним, акуратним.Під час прийому їжі, при одяганні, зняття одягу і складанні її в певне місце.• Привчайте дитину користуватися індивідуальними предметами (носовичок, серветки, рушник,

гребінець) і складати їх у належне місце.Від того як ся культурно-гігієнічні навички сформується звичка і ставлення до трудової діяльності.

Вміння працювати розвиває характер і цілеспрямованість, прагнення доводити поставлену мету до

кінця.Все це створює благодатний грунт при формуванні пізнавального інтересу до інтелектуальної

діяльності.«Пам'ятайте філософську думку: «Посієш насіння звички, зійдуть сходи поведінки, від них

пожнеш характер»Все у ваших руках шановні батьки!


Комментариев нет:

Отправить комментарий