Заняття з використанням методики ТРВЗ (молодша група)


                             
       1.  « В гостях у казки Колобок»
                       ( молодша група)
Мета: Вчити дітей інсценувати казку. Правильно в діалозі передавати мову дійових осіб, близько до тексту. Закріпити і поглибити знання дітей про українські народні казки, які вони знають; навчити за ознаками,подаваними в загадках, відгадувати персонажі казок. Розвивати і збагачувати словниковий запас, діалогічне мовлення, вміння передавати емоції, міміку, жести певного образу. Вчити правильно вживати прийменники в, на, під, біля, відповідати на питання –який? Виховувати вміння уважно слухати свого товариша, бажання брати участь у драматизації та проявляти інтерес й любов до українських народних казок..
Обладнання: ілюстрації до українських народних казок: «Три ведмеді», «Вовк та семеро козенят»,площинні зображення героїв казки « Колобок»,маски до казки « Колобок» ,д/г «Склади ціле», « Підбери мисочки для ведмедиків»
                               Хід заняття
Вих..Діти, сьогодні ми з вами потрапимо в казкову країну, в чарівний ліс, де зустрінемось з казкою, Давайте ми разом скажемо ось такі слова:
Ми в чарівний ліс підем,
Казку в лісі ми знайдем.
Кругом себе повернись,
Казко, де ти? Нам з’явись!
 
Вих.Ось ми і в лісі. Казка приготувала нам цікаві завдання. А де ці завдання, ми зараз знайдемо .(йдуть по доріжці здоров’я , зупиняються біля дерева де сидить Сорока і тримає лист)
Вих.. Ой, малята подивіться, яка гарна пташка сидить на дереві. Всі її впізнали?
Діти: Так це ж сорока.
Вих.Сорока- білобока постійно приносить новини. І сьогодні  у її дзьобику теж якийсь конверт.  (беру конверт у руки розглядаю) .
-          Це лист від Лісовичка. Лісовичок загадує нам загадки, вам потрібно знайти картинки-відгадки) І тоді ми зможемо потрапити в казочку.
1.Буркотливий, вайлуватий,
Ходить лісом звір лахматий.
Одягнувся в кожушину,
Мед шукає і ожину.
Колобка хотів він з’їсти.
Та не зміг він швидко бігти. (ведмідь)
-Знайдіть картинку з ведмедиком. Ведмедик який?  (великий, вайлуватий, волохатий, коричневий).
Ведмедик просить, щоб ви допомогли йому виконати завдання.( на дошці картинка з казки «Три ведмеді»)
-Як називається казочка?
-Покажіть Маші, де чиє ліжечко?
-Розкажіть, на яких стільчиках сиділи ведмеді?( стілець, крісло, стільчик)
Д/Г « Підбери мисочки для ведмедиків»
 -З якої мисочки Маша з’їла всю юшечку? Чому?
2.Розбійник він сірий ,
Нема йому віри,
Все зубами щолк, Хто це, діти? ( вовк)
-Вовк який? Які у нього зуби?( (сірий, сердитий, зубастий, голодний).
-Як називається казочка, зображена на картинці? ( Вовк та семеро козенят)
-Скажіть, де заховалися козенята?
-Порахуйте, скільки козенят на картинці.
3.Я вухатий ваш дружок,
В мене сірий кожушок
Куций хвостик, довгі вуха.
Я усіх-усіх боюся. ( зайчик)
-Знайдіть картинку із зайчиком. Зайчик який? (сіренький, маленький, має довгі вушка,).  Кого він боїться?
-Давайте пограємось з зайчиком гру « Зайчик сіренький сидить»( діти вдягають маски)
    4.Колобка я з’їла,
До зайця в хатку сіла
Вовкові сестричка,
А звуть мене ….( лисичка)
-Лисичка яка?( руда, хитра)
Завдання від лисички:
Д/г « Склади ціле»   -Назвіть казкового героя.
5.Круглий, свіжий та рум’яний,
Я тільки-но із печі.
Втік від діда, втік від баби
Втечу і від малечі. ( колобок)
-З якої казочки ці герої? ( всі казкові герої викладені на магнітній дошці)
-Давайте ми покажемо цю казочку. Колобок приготував нам маски.
 6.Драматизація казки « Колобок»
-Веселий чи сумний кінець казки? Вам подобається такий кінець? Давайте придумаємо інший кінець казки.
Діти:
1)Міг би повиснути на дереві, як яблуко
2)Міг заховатися в середині великої ялинки
3)Міг обмазатися медом,покачатися в соснових голках і став би схожий на їжачка.
4)Міг заховатися в дупло білки
5)Міг одягти шапку – невидимку.
6)Міг би взяти повітряну кульку і полетіти.
Молодці малята ви такі вигадливі. Придумали чимало цікавого,щоб допомогти колобку врятуватися від хитрої Лисички.Вам сподобалося подорожувати в казочку? Колобок вам дякує за допомогу.

2.« Від казки до казки»
( молодша група)

Мета:   Вчити дітей впізнавати літературні твори, зокрема українські народні казки та їх персонажів за допомогою презентації, розв’язувати мовленнєві завдання. Продовжувати вчити дітей складати нову  казку за картинками.. Вчити дітей самостійно переказувати і розуміти казки на основі побудови наочної моделі (рухове моделювання), зберігати деякі народні звороти мови, удосконалювати інтонаційну виразність мови. Розвивати в дітей мислення і уяву, емоційну чуйність, пам'ять при відборі умовних заступників персонажів казки, підбирати їх за розміром, формою, кольором. Викликати  бажання змінити  кінцівку  казки. Спонукати до інсценування казок .Розвивати зв’язне мовлення, логічне мислення та творчі здібності за допомогою методів ТРВЗ (вивчення потішки за схемою,мозковий штурм) Виховувати любов до української казки, дружелюбність, та бажання створювати власні казки.
Словник: казка, герої (персонажі), добро, зло..
Матеріал: Презентація «Вгадай казочку», декорації для казкової країни ( хатинка, рукавичка, гніздо з соломою) кубики із зображенням казкових героїв до дид. гри  «Підбери пару казковому герою», моделі до казки « Рукавичка»,геометричні фігури, яйце, іграшка - Колобок, рукавичка, площинні малюнки з зображенням звірят, магнітна дошка, фланелеграф, курочка, маски до гри-драматизації казки « Колобок».
Хід заняття

Вихователь. Діти, давайте привітаємось з гостями.

 

Діти. Добрий день, добрий день, добрий день усім!

Щастя ми бажаємо і здоров’я всім!

А щоб щастя ось таке ( піднімають руки вгору)!

А здоров’я ось таке ( розводять руки в сторони)!

Вихователь.

Ласкаво просимо в країну чарівну,

Де королевою її  величність Казка!

Побачимо там диво-дивину,

Ходім до неї, діточки, будь ласка!

Казка .Добрий день, малята! Я - Фея Казка, а як звати вас? (Діти називають свої імена) Мені дуже приємно познайомитися з вами. До вас я прийшла із далеких країв. Ви всі, напевно,мене добре знаєте. Цілісінький день ходжу лісами, полями та луками і збираю у великий кошик казки. Потім обираю серед них найцікавіші, приношу їх дітям в дитячий садок.  Я часто приходжу до вас перед сном, щоб ви    спокійно спали, щоб на вашому обличчі не зникала усмішка Я прийшла до вас, бо думаю, що ви любите слухати казки і багато їх знаєте. Тому сьогодні запрошую вас до чудової країни казок. Ви хочете піти зі мною? Моя країна не проста, щоб потрапити до неї  нам потрібно  відгадати казочки. Тож уважно дивіться на екран та відгадуйте .

Презентація « Впізнай, яка це казка?»

 Гра «Мікрофон» (мозковий штурм)
Діти по черзі відповідають на запитання за змістом українських народних казок .

1. В чий будиночок забралася Коза-Дереза? (Зайчика ) 
2.) Кого зробив дід із соломи? (Бичка) 
3) Як звали мишенят у казочці «Колосок»?
4) Хто прогнав Козу-Дерезу із зайчикової хатки? ( Рак) 
5.) Назвіть улюблене взуття діда з казки Коза-Дереза? 
(Червоні чоботи) 
6) Кого в казочці «Рукавичка» називали іклан? (Кабана) 
7)Хто з’їв козенят  казочці?
Вих. Казочко, а наші діти придумають для тебе  свою казочку « До  бабусі  на день народження» 
Творча гра «Фантазію маю-казочку складаю»
Діти за потрібною допомогою вихователя та спираючись на свою вигадку і уяву складають коротку казочку з використанням картинок.(викладають на фланелеграфі)
 Казка .Дітки, у мене є чарівні речі з різних казочок, прошу занести кожну річ у свою казочку. ( В кошику –рукавичка, яєчко, колобок,)
Казка « Рукавичка»
Моделювання казки « Рукавичка»
Вихователь. Діти, погляньте, біля рукавички  в конверті чарівник залишив «чарівні  геометричні  фігури»  Ви  здогадалися,що  це  за  фігури? . Кого  вони можуть  зображувати?    
Діти.Героїв  казки..
Вих. Хто  перший  прийшов  до  рукавички?(Мишка    шкряботушка)  Подумайте, яка  фігура  підходить  для  зображення  мишки? .Сірий найменший кружечок. Чому?Бо мишка сіра і маленька. Хто  далі  прийшов?  Жабка     скрекотушка. Яку  для  неї  візьмемо фігуру?.Зелений кружечок.Цей кружечок більший за за сірий, бо жабка більша за мишку. І т.д.(Вихователь виставляє фігури на набірному полотні)
Вихователь.  Давайте ми розчаруємо казкових героїв, розкажемо казочку за допомогою геометричних фігур.(  Одні діти під час моделювання казки рахують  і називають геометричні фігури, інші виставляють на рукавичці казкових героїв)
-Як жилося звірятам у рукавичці?
-Що можна зробити, щоб дідусь не змерз у руки і звірі залишилися з житлом?
-Поміркуйте, якого розміру мала бути рукавичка, що б в ній помістилися всі казкові герої?
-Давайте прикрасимо рукавичку для  казкових героїв .( діти прикрашають рукавичку геометричними фігурами)


Казка «Курочка ряба»( в гніздечку сидить  курочка, біля неї схема потішки )
Вихователь. В яку казочку ми потрапили? (Курочка Ряба)
-Що знесла курочка?
-Що трапилося з яєчком?
-Що було б, якби мишка не розбила яєчко?

-Курочка залишила нам схему , просила вивчити потішку.

О-о-о- яєчко одно
Знесла курочка рябенька
Знайшли діточки маленькі
О-о-о- яєчко одно

Дидактична гра « Підбери пару казковому герою»
(Біля столика сидить казочка і не може скласти кубики)

Казка .Допоможіть  мені підібрати пару казковим героям?
(колобок+лисичка,Буратіно+ключик, троє поросят+вовк та ін.)

Танок з кубиками

Казочка « Колобок»
Вих. Дітки, в яку казочку ми потрапили ви дізнаєтесь, коли відгадаєте загадку
Хто утік від баби з дідом-
Не міг сидіти на вікні.
Зустрів у лісі різних звірів
І кожному співав пісні? (Колобок)            

-Хто спік колобка?( виходить бабуся)
-З чого бабуся спекла колобка?

Бабуся.Добрий день, малята.
Так ось трапилась у нас біда
Колобок непосидько
На віконечку лежав.
Потім скік-поскік стрибав
Втік від діда,втік від баби
Де тепер його шукати?
Допоможіть, дітки, знайти нашого колобка.( роздає маски казкових героїв)
Драматизація казки « Колобок»
Вихователь: Дітки. Веселий чи сумний кінець казки?
 Нехай кожен з вас скаже, що ще можна було зробити Колобку, щоб врятуватись від Лисички. Як можна замінити кінцівку казочки?
Діти:
– Можна повиснути на дереві, як яблучко.
– Можна заховатися всередині ромашки.
– Можна обмазатися медом і покачатися в соснових голках. Лисичка подумає, що це їжачок.
– Можна заховатись у білчине дупло.
– Можна заховатись під кущик (у густу траву).
-Можна заспівати іншу пісеньку.

Колобок.Я кругленький колобок
Прикотився на лужок.
З борошна мене ліпили
Сіллю, перцем притрусили.
І тепер я ось який,
І солоний і гіркий. (Ю.Рібцун)

Лисичка. Я перченого не їм,
Повертайся у свій дім.
Зачекалася бабуся.

Колобок. Я до неї повернуся.
Вихователь: Молодці, діти! Ви придумали багато чого цікавого, щоб допомогти Колобку врятуватись від хитрої Лисички. Таким чином казка про Колобка закінчилася добре.
І дорослі і діти люблять казку за те, що в ній найчастіше добро перемагає…
Діти: Зло.
Вихователь . Ми допомогли колобку повернутися до бабусі.
Сьогодні, я, думаю. Всім було цікаво і весело.  Ми пригадали наші знайомі казки, героїв. Але час повертатися з мандрівки.( бабуся пригощає  діток пиріжками)
Всі разом. Всі разом казки згадали.
                    Гостям нашим  показали
                    От і казочці кінець.
                   А хто слухав – молодець!
Казка. Молодці малята, я бачу ви багато знаєте казочок, ви дружні та працьовиті. То ж читайте і слухайте казки, легенди, пісні, прислів'я, приказки, притчі...  придумуйте казки, бо  казка —це дитинство людства і його мудрість. Нехай вони ідуть по світу, нехай живуть серед нас, сіють доброту і мудрість, навчають, як треба по правді жити.
Вихователь. Дякуємо тобі, казочко.
Складати казочки хоч і не просто та дуже цікаво. Чарівний. і неповторний світ казок не прощається з вами бо казка супроводжує нас усе життя. І нехай ваше життя буде таким цікавим, добрим і радісним, як чудова казка. А чи буде в житті добро перемагати над злом, залежить тільки від нас ,від наших дій, вчинків,переконань.

3.«Хмаринка-мандрівниця»
( молодша група)
    Мета:
  Формувати уявлення дітей про одну з найпоширеніших речовин у      природі-воду; закріплювати знання дітей про значення води для життя усіх живих об’єктів на Землі;вчити дітей дослідницьким шляхом визначати властивості води: вода тече,прозора, без смаку, кольору, вода є розчинником. Розвивати мислення, допитливість,вправляти у розв’язанні ситуацій, вмінні давати обґрунтовані відповіді; виховувати бережне ставлення до води, бажання підтримувати чистоту водойм.

Матеріал:Звуки природи; картинки із зображенням водойм;
Д/г. «Кому потрібна вода» вода;цукор; камінчики;пісок;

                                      Хід заняття.
1.Дітки, сідайте тихенько
Слухайте гарненько.
Зараз ми пограємо
Та порозмовляємо.
В казку всі підемо
Друзів там знайдемо.
(на фланелеграфі з’являється хмаринка.)

-Ось і казочка до нас завітала. Послухайте розповідь про хмаринку.
                          Казочка про хмаринку
Жила собі хмаринка, гарна і пустотлива. І любила вона всіх перекривляти. Летить собі якось по небу, а внизу біля пенька сидить зайчисько. Вуха довгі, очі налякані.
-Гей! -гукає хмаринка,Зайчисько-боягуз!
Зайчик глянув на небо, а там такий кумедний зайчик, вуха довгі- предовгі, а хвостик маленький.
-Чому ти мене перекривляєш?Образився зайчик.
А хмаринка сміється і пливе собі далі.
І де не літає, все пустує. Кого не зустріне, кожного перекривляє.
Врешті всі стали її, хто зайчиком,хто ведмедиком, хто квіткою.
-Ні. Я хмаринка, хмаринка!
І аж заплакала від образи. А коли хмаринка плаче, то що відбувається?(іде дощ)
-А що таке дощик?
- Дощ –це добре чи погано?
(звертаю увагу на краплинку)

2.  Я- краплинка невеличка
В мене є малі сестрички,
І по світу ми гуляємо,
Всіх водою напуваємо.
Але де живемо ,не знаємо.
Діти, нам допоможіть,
Де живемо розкажіть.

- Діти, давайте розглянемо малюнки і скажемо ,
3.Д/Г « Де живуть краплинки.»
Перегляд відеофільму  «Вода» 2хв.

4.Д/Г «Народні перлини»(передається м’яч дітям, на кому зупиниться м’яч, та дитина розповідає прислів’я або вірш)
-Чому воду  люди називають чарівницею?
-Як люди використовують воду?
Чиста вода- хворобі біда

Водичка- найстарша сестричка.
Закрути щільніше кран, щоб не витік океан.
З маленького джерельця –маленька річка починається.
Бережи воду,бо загубиш вроду.
Не брудни криниці, адже схочеш напитись водиці.
Щоб напитись, треба нахилитись.
Вода, вода, водиченька
В глибокую криниченьку
З високої хмаринки,
Із білої хустинки.
Жива вода дає життя.
Всьому живому в світі.
Якщо живе жива вода,
Тоді земля у квітах.

5.Д/Г « Кому потрібна вода»

6.Фікультхвилинка
Щось не хочеться сидіти, треба нам вже відпочити.
Ось до річки всі йдемо (крокують)
Роздяглися, пливемо .(колові рухи вперед)
Роз і два-усі пірнають .(присідають)
Три, чотири,-виринають (встають)
П’ять, шість-усі щосили вже до берега приплили.(імітація плавальних рухів)
Сім , вісім-потягнулись.(потягування)
І додому повернулись.

7.Я запрошую вас до нашої дослідницької лабораторії.

Давайте визначимо властивості води .Спочатку нам слід визначити, чи має вода колір,запах,смак.
-Візьміть склянку і скажіть, якого вона кольору?(прозора, кришталева)
Висновок: вода не має ні кольору на смаку ні запаху.

-А давайте поглянемо, що відбувається з водою , якщо ми її випадково розіллємо?(вода починає розтікатися )
-Ось чому воду називають рідиною. Вода може розчинять речовини, але не всі. Зараз ми визначимо, які з речовин можуть розчинятися у  воді, а які ні. Насиплемо у склянку з водою цукру і перемішаємо.
-Куди подівся цукор?Цукор не зникає, він просто розчинився у воді. Скуштуйте воду, яка вона на смак?
-А тепер насиплемо в склянку піску, чи розчинився пісок?Як ви про це дізналися?Якою стала вода?
-Чи можна таку воду пити?Чому не можна?

8.А зараз давайте трішечки поміркуємо.

1.Ситуація:Оцініть дії дітей у цій ситуації.
Одного разу діти пішли на ставок купатися і побачили на березі річки багато сміття:пляшки  і пакети, банки з-під консерви. Вирішили діти все прибрати .Вони зібрали сміття в пакет і викинули в воду. На березі стало чисто  і гарно .Чи правильно вчинили діти?

2.Ситуація:На дошці картинка із зображенням забрудненої річки.
-Діти вирішили скупатися в річці. Чи можна у такій річці купатися?
Що необхідно робити людям, щоб вода була чистою?
Підсумок:У чому полягає головна цінність води ?Що можуть зробити діти у справі охорони водойм та дбайливого ставлення до води?

Мультик про Капітошку.

                                                            4.«Кумедний  сніговик»
( молодша група)
Мета:
Закріпити знання дітей  про характерні ознаки зими, властивості снігу. Продовжувати вчити дітей рахувати в межах 3 , закріпити поняття більше-менше. Розвивати мову, мислення, вміння фантазувати, складати невеличкі казки про сніговика. Вчити дітей малювати сніговика  з трьох частин круглої форми посередині аркуша паперу методом штампування, співвідносити частини за величиною. Розвивати естетичний смак. Виховувати  охайність, спостережливість,уважність,бажання самостійно малювати.

Словник:
Кумедний, сніговик, портрет,снігові кульки, пухнастий,листоноша, конверт.
Матеріал: Портрет сніговика, снігові кульки, сніг,надувний сніговик,лист,сюжетні малюнки із зображенням сніговика,дидактичні рукавички,картинки із зимовим та літнім одягом,тонований папір, пензлики, серветки, склянки з водою, гуашева фарба білого кольору, штампи різного розміру.

                                    Хід заняття
Сьогодні листоноша приніс лист у незвичному конверті. Зазвичай конверти бувають маленькі за розміром. А цей який?(великий)
-Хочете дізнатися що в  ньому?
-А щоб дізнатися від кого лист, потрібно відгадати загадку.
        Хто прийшов до нас зимою.
        З величезною мітлою?
        Ніс у кого із морквини?
        Очі в кого дві вуглинки?
        Шубка сніжно- крижана?
        Так, все це в…….( Сніговика)
-А як же нам його відкрити?( діти висловлюють пропозиції)
-Я візьму ножиці і акуратно його відкрию.
-Давайте прочитаємо лист. 

« Любі діти!Ви,мабуть ,помітили,що у цьому році зовсім мало снігу.  І про мене вже забули всі мої друзі. А мені так хочеться, щоб про мене пам’ятали. Я вирішив надіслати свій портрет білочці, зайчику, ведмедикові, лисичці. Але у мене є лише один портрет,що його я вам надіслав. Дуже прошу - допоможіть»

Дидактична гра « Що переплутав художник?»(ТРВЗ)
-Діти , що незвичного на цьому портреті? Яку пору року зобразив художник? А коли ми можемо ліпити сніговичка?( припущення дітей)

В мене є портрет сніговика, давайте його розглянемо. Яка пора року зображена на портреті? Чому ви так вирішили? Із чого можна зліпити сніговика ? На чому лежить сніг? (на паркані, на дахах, на землі) .
Дидактична гра « Якби сніговик мерз, як ми? (ТРВЗ)
-Поміркуйте,чи холодно на вашу думку сніговикові стояти серед двору, чи мерзне він?
-Уявіть, що сніговик  чарівний і живий і тому, йому, як і нам холодно взимку і потрібен зимовий теплий  одяг.
-Який верхній одяг ви вдягли б сніговикові? ( діти вибирають потрібну картинку).
-Що ви взули б на ніжки?(валянки)
-Що вдягнули б на голову?( теплу шапку)
-Чим би закутали сніговикові шию?(шарфом)

Дидактична гра « Підбери шарфик та рукавички сніговикам»
-Скільки сніговиків є на картинці?
-Якого кольору відро у першого сніговика?
-Скільки рукавичок у другого сніговика?

Дослід із снігом.
-Дітки, а ви хочете зліпити сніговика? А з чого ми його зліпимо?(приношу сніг)
-Давайте подивимось, який сніг?(холодний, мокрий, білий,чистий…)
-Що робить сніг?( ліпиться)
-Чи можна діткам сніг брати у руки?
-Чому не можна?
- Що потрібно вдягнути для того, щоб зліпити сніговика?

Дидактична гра « Знайди пару для рукавички»(закріплення кольору).

Пальчикова гімнастика.
-Раз, два, три, чотири ( діти загинають пальчики, починаючи з великого)
-Діточки сніжок зліпили( ліплять змінюючи положення долонею)
-Він кругленький і гладенький
( показують коло,гладять свої долоньки)
-Але зовсім не смачненький (погрожують пальчиком)
-Раз-підкинемо сніжок (дивляться вгору)
-Два- кидок, іще разок (підкидають)
-три –сніжок спіймаємо і його скачаємо. (присіли)
( розкидаю снігові кульки)

Давайте ми з вами зліпимо сніговичка ( діти качають снігові кульки по підлозі, а тим часом надувається сніговичок)
-Сніг налипав на колобки, і вони ставали все  бальшими  й більшими  …..( виріс сніговик)
-З скількох куль ми зліпили сніговика?
-Покажіть найбільшу.
- Покажіть найменшу.
-Що є на голові?
-З чого зроблені очі, ніс?
-Що буде, якщо зайчик з їсть ніс сніговичка?(ТРВЗ)
-Чи ми можемо його замінити?
Гарний вийшов сніговик. Хай стоїть,  доки не розтане, і радує всіх.

Давайте складемо казочку про сніговичка.( діти складають казку)

-Сніговикові сподобалась ваша казочка, але вже час малювати портрет.
-У нас є три кружечки, якого вони розміру? (великий, середній, маленький).Далі ми поставимо кулі одна на одну. Найбільша куля  стала ногами сніговика , середня - її тулубом, а найменша-головою. Ручки домалюємо пензликом -два маленьких кружечка. А коли фарба висохне, ми домалюємо ротик, очки, капелюшок.
-Як швидко ми можемо відіслати портрети сніговичкові?
( через інтернет).
-Дуже гарні портрети у вас вийшли, друзям сніговика вони сподобаються, дякую вам , малята.

                                                         5.«Санчата для зайчика»
(молодша група)
Мета: :
    Уточнити та закріпити уявлення малюків про зимові природні явища, особливості вигляду зимового пейзажу тощо, сприяти розвитку різних видів уваги; вчити дітей рахувати до 3;порівнювати групи предметів;закріпити знання про геометричні фігури(круг, квадрат, трикутник), складати зображення предмета з геометричних фігур;Продовжувати вчити розуміти слова та вирази стільки, скільки, порівну, більше на один, менше на один.. Вправляти дітей в орієнтуванні в просторі. Збагачувати активний словник, формувати вміння за допомогою дорослого складати розповіді про свої спостереження в природі;  Сприяти розвитку творчих здібностей, виховувати прагнення до самовираження в творчості;
Обладнання і матеріали: Ілюстративний ряд із зображенням зимових розваг; штучні ялинки, іграшка зайчика, маски зайчиків; горіхи,шишки, кошик, зразки слідів, вірші., макет санчат, клей, клейонки,
Словник: Зима, санчата, лижі , ковзани, лід,розваги.
                                                 Хід
Хтось під ялинкою  плаче. ( сидить зайчик)
-Подивіться, малята,хто це сидить під ялинкою? Зайчик чомусь такий сумний.
-Давайте запитаємо зайчика, де він живе?
Вірш « Де ти зайчику живеш?»
-Зайчику холодно, бо надворі яка пора року?( зима) а де взимку живе зайчик?(під кущиком)
Дидактична гра « Побудуємо хатинку для зайчика)
-Давайте побудуємо для зайчика хатинку, а допоможуть нам геометричні фігури.( закріплення знань про геометричні фігури)
- Що взимку їдять зайчики? ( припущення дітей)
-Холодно і голодно зайчикам взимку, тому вони шукають собі під снігом суху травичку, їдять кору молодих дерев. Чим ми можемо пригостити зайчика?(морквою)
_ Скільки у вас морквин? ( одна)
-Скільки стало у зайчика морквин?( багато)
-Ми нагодували зайчика, але він чомусь знову плаче. Чому ти , зайчику, плачеш?
Зайчик. Я чув, що зима весела пора року. А як же можна взимку веселитися та розважатися?
Дидактична гра « Склади розповідь за картинкою»( діти складають розповіді про зимові розваги)(ТРВЗ)
Зайчик.Дійсно, зима чудова пора року!Ігри, санки, лижі , сміх і біленький сніговик!
( виставляю картинки із зображенням двох сніговиків)
-Скільки сніговиків на картинці?
-Який більший, який менший?
-Яка частина доби зображена на малюнку?
-Чим сніговики відрізняються один від одного?( сніговик та снігова баба)
Зайчик.Хочу з дітками погратись, на санчатах покататись.
-Давайте станемо на лижі один за одним і вирушимо шукати саночки для зайчика.( діти імітують ходьбу «лижників»)
Ми на нові лижі стали,
По сніжку вперед помчали.
Попереду сніжна путь,
Прудко лижі нас несуть.
Дидактична вправа « Що під ялинкою?»(шишки, горішки)
-Як ви думаєте, хто б міг загубити горішки та шишки?(білочка)
-Скільки шишок?
-Скільки горішків?
-Якої форми горішки?
-Давайте порахуємо шишки (3)
Дидактична гра « Де заховався зайчик?»(орієнтування в просторі)
Рухлива гра « Зайчик сіренький сидить) ( діти передають емоції-холодно, тремтять)
.-Ми йщли, йшли. І до лялечок прийшли. Давайте з ними привітаємося.( слова вітання)
-Скільки лялечок живе у хатинці?(3)
-Якого вони розміру?( більша , менша, ще менша)
Дидактична гра « Пригостимо лялечок»
-Давайте ми пригостимо лялечок цукеркими. Скільки  тарілочок з цукерками  у нає ?(2)  А скільки лялечок?  Кого більше? Кого менше?  На скільки лялечок більше, ніж тарілочок?Що можна зробити, щоб їх стало порівну?
-Давайте ми їх запитаємо, чи є у них саночки?( діти запитують)
-Лялечка каталася на санчатах  і загубила їх, допоможіть знайти.
-Дидактична гра « Покажи дорогу до санчат»
-Що могло б статися з санчатами ?
( діти міркують)
-Давайте разом придумаємо оповідку про пригоди санчат і тоді лялечки нам дадуть дуже веселі  саночки.( діти складають розповідь)
-Лялечки дали нам саночки, але вони якісь невеселі. Як ми можемо їх зробити веселенькими?( потрібно  їх прикрасити)
Колективна аплікація «Прикрасимо санчата»(закріплення назв геометричних фігур)
Зайчик дуже зрадів такому подарунку і піде кататися з гірки, дуже вам вдячний за допомогу.

Комментариев нет:

Отправить комментарий