вторник, 12 мая 2020 г.

Тематичний тиждень: "День родини в Україні"


ДЕНЬ 2. ЧОГО Я ХОЧУ НАВЧИТИСЯ У СВОЇХ БАТЬКІВ?
1. Пропонуємо дітям назвати своє ім’я та кількість членів їхньої родини: «Мене звуть (ім’я). У моїй родині (кількість членів родини)».
2. Тема дня «Чого я хочу навчитися у своїх батьків?»
· Слухання й обговорення вірша «Детимам і Явсесам»
Мала мати два сини,
Дивно звалися вони:
Трохи старший — Детимам,
А молодший — Явсесам.
Явсесам за кожне діло
Бравсь охоче, бравсь уміло:
— Вчусь робити я все сам!
Детимам же тільки хниче
Та щоразу маму кличе:
— Я не вмію... Де ти, мам?..
Явсесам сьогодні зрана
Клеїв іграшки старанно —
Літаки та голуби.
Детимам сидів та хлипав:
— І мені таке зроби!
Детимаму мовить мама:
— Так не гоже, Детимам.
Вчися, синку, в Явсесама,
Пробуй все робити сам.
О. Пархоменко
— Чому так називали братів?
— Яких гарних справ, умінь навчили вас мама чи татусь, коли ви працювали разом?
· Гра «Матуся вміє, тато вміє»
Пропонуємо дітям показати за допомогою рухів, що роблять їхні батьки (перуть, прасують, прибирають, забивають цвяхи, кермують автівкою).
— Що з цих хатніх справ ви вже вмієте робити?
— Чого хотіли б навчитися?
· Вправа «Долонька радості»
Пропонуємо дітям узяти аркуш паперу, обвести свою долоньку. На кожному пальчику потрібно написати, що вони можуть зробити для своїх батьків. (Помити посуд, обійняти, допомогти готувати вечерю, прибрати свою постіль, витерти пил тощо.)
— Яку із записаних справ на долоньці ви зробите сьогодні?
— Мама і тато — головні вихователі дитини. Недарма в народі кажуть: «Яке дерево, такі й віти, які батьки, такі й діти», «Як не навчить батько — не навчить і дядько», «Від доброго дерева добрий пагінець відійде, од добрих батька й матері піде добра дитина».
· Гра «Запропонуй добру справу»
Запропонуйте дітям поміркувати про те, чим би їм хотілося зайнятися разом зі своїми найближчими людьми — мамою і татом, чого вони б хотіли навчитися в них, де б їм хотілося побувати разом.

· Гра «Коли мамі (татові, бабусі, дідусеві) сумно»
Запропонуйте дітям уявити, що вони повертаються додому, а їхні рідні сумні, у них поганий настрій. Діти мають дібрати слова, щоб утішити, заспокоїти, допомогти:
1. Мамі;
2. Татові;
3. Бабусі;
4. Дідусеві.










ДЕНЬ 3. ЧОМУ ЛЮДИНА ПОВИННА ЗНАТИ СВІЙ РОДОВІД?
  1. Обмін інформацією. Тема дня «Чому людина повинна знати свій родовід?»
Ріка вмирає без джерел,
Дерева сохнуть без коріння.
У ріднім краї ти — орел,
Твій родовід тут, покоління.
— Річки немає без джерела, дерева — без коріння, людини — без Батьківщини, без свого роду. Адже ми народились, живемо в Україні, тут наші батьки, дідусі та бабусі. Отже, родовід наш тут, в Україні. Наші прадіди уявляли життя людей на землі як велетенське Дерево Роду.
Розібрать не можу я, де родина, де сім’я?
То ж запам’ятай, дружок, що рідня — це той зв’язок,
Що від предків наших йде і по крові рід веде.
Дядечки й тітки усі — двоюрідні дідусі,
Їх жінки й чоловіки, ще й племінники меткі.
Рід історію веде, з глибини віків іде.
Родовід свій ти вивчай, древо роду пам’ятай!
· Оповідання «Родовідне дерево»
Одного хлопчика запитали, як звуть його бабусю. А він не знав.
— А як же ти дідуся кличеш?
— Діду, дайте меду.
Смішно, та не дуже. Більше сумно, що є такі хлопчики. Може вони позабували, як тата і маму звуть.
— Е-е-е,— каже дід Петро,— хто не має коріння, той, як перекотиполе: куди вітер подме, туди й котиться. А гарні дітки знають свій рід: і батьків, і дідів, і прадідів, і прапрадідів знають. Вони мають такий альбом фотографій своїх родичів із добрим словом про них і складають родовідне дерево. Воно коренасте, гіллясте, а що гілка — то й член красного роду. Чим глибше коріння у такого дерева, тим міцніше воно стоїть на землі.
Д. Чередниченко
— Як дід Петро називає людей, які не знають свого роду?
— Що вам відомо про свій рід?
· Вправа «Родинне дерево»
Демонструємо родинне дерево.
— Свій маленький листочок на цьому дереві має кожний із вас. Гілки — батьки, їхні сестри і брати. Стовбур — дідусі та бабусі. Відростки — їхні брати і сестри. Коріння — батьки  дідусів і бабусь. Чим міцнішим росте дерево, тим більшим є рід. У кожної гілочки або коріння є своє ім’я.
2. Бесіда : «Сімейні традиції»
— Кого з рідних запрошуєте на родинні свята?
— На які свята збирається вся ваша родина?
— Що ви даруєте одне одному на свята?
· Вправа «Створюємо свято»
 Розіграйте ситуацію свята, обговорює, як прикрасити стіл, що подарувати.
1. День народження дитини.
2. День народження мами.
3. День народження бабусі.
4. Святкування Великодня.
4. Підсумок
□ Щоб моя сім’я була щасливою, я намагаюся...
□ Мій родовід.
□ Як піклуються одне про одного в моїй родині.








Комментариев нет:

Отправить комментарий