среда, 8 апреля 2020 г.

Використаних елементів ТРВЗ в навчанні дітей мовленнєвого спілкування на заняттях та в повсякденному житті дошкільнят.



Використаних елементів ТРВЗ в навчанні дітей мовленнєвого спілкування на заняттях та в повсякденному житті дошкільнят.
ТРВЗ - наука  навчання  творчості.  Впровадження  в навчально-виховний  процес  дітей  методів  ТРВЗ  забезпечує розкутість дитячого колективу, заохочує дітей до різноманітних відповідей,  схвалює  відповіді  дітей,  жодна  з  відповідей  не засуджується.Кожне заняття з дітьми – це ланцюжок питань:«Як?», «Звідки?», «Для чого?», «Чим     поганий?», «Чим корисний?».Розвиток  уяви,  фантазії  сприяє  розвитку  пам’яті, мислення.  Кожне  заняття – це  пошук  істини,  розвивальні ігри,вправи,  творчі  завдання,  принцип:  від  простого  до складного. Золоте правило «тривівців» - можна говорити все. Приймається будь-яка відповідь, навіть неправильна. Завдання дорослого – дати  можливість  дитині  затвердитися  у  своїй позиції: «Дякую тобі за те, що ти думаєш», «Молодець, ти поставив  гарне  запитання,  значить  ти  думаєш»,  «Цікава позиція, чому ти так думаєш?». На таких заняттях створюється обстановка деякої винятковості: «Ми всі – майбутні таланти!». І діти  навчаються  нестандартно  думати,  шукати  способи вирішення  виникаючих  проблем,  самостійно  приймати рішення.
Курс  розвитку  творчої  уяви  включає  комплекс  вправ, психологічних ігор, різноманітні завдання на кмітливість.
До таких ігор входять ігри за методом «мозкового штурму». Він полягає  в  колективному  пошуку  нетрадиційних  шляхів розв’язання  проблем. Потрібно  вчити  дітей  не  боятися запропонувати сміливу думку. Якщо ж проблему не вдалося розв’язати нетрадиційним способом відбираються раціональні ідеї для розв’язання проблеми.До  методів  активізації  творчого  мислення  відносяться задачі на символічну аналогію. Граємось з колом, з лінією. Коли діти навчаться зображати символами предмети, характери героїв, явища, можна запропонувати намалювати модель казки та  придумати  свою  казку.  На  прогулянках  корисно використовувати  прийоми  фантазувати,  оживляти,  зміни законів природи. Спостерігати за хмаринками: куди пливуть, як несуть вісті, про що мріють, про що розкажуть. Оживляємо вітер: Хто його мама? Хто його друзі? Про що говорить вітер з сонцем? Можна запропонувати побачити кольоровий дощ, сніг через кольорові окуляри або скельця. На прогулянці малювати паличками, ступнями, долонями. А вечори – це час казок. Із казкою  потрібно  працювати  нетрадиційно:  міняти  характер героїв,  міняти  місце  позиції.  Ввечері  спостерігати  за таємницями перетворень: в кого перетворились калюжі, кущі, будинки.      
 Впровадження в практику роботи даної методики надасть  можливість  вихователям  формувати  у  дітей  творчу художньо-мовленнєву діяльність.Творчість –це чарівна гра, в якій із нічого народжується щось  прекрасне  і  дивовижне.  І  непогано,  якщо  перші результати  будуть  досить  далекими  від  «прекрасного».  Хай спочатку дитина навчиться бачити світ без штампів і шаблонів, сприймає його таким, яким сприймають генії. А кожна дитина за своєю природою геній, потрібно тільки допомогти їй ним стати.
Розвиток творчості і фантазії мета методики ТРВЗ: розвивати у дітей діалектичне мислення но основі формування системного аналізу, вміння бачити в подіях, явищах протиріччя і знаходити оптимальні результати його вирішення, вміння вирішувати одне і те завдання різними варіантами. Тобто формувати у дітей вміння винаходити .Для того щоб творче впроваджувати в навчально-виховний процес дітей методи, ТРВЗ, треба добре знати методи, прийоми, принципи ТРВЗ.
Умови застосування ТРВЗ:
-          Забезпечити розкутість дитячого колективу;
-          Заохочувати дітей до різноманітних відповідей;
-          Схвалювати  відповіді  дітей,  особливо  аргументовані, повязані з   фактами, але жодної не засуджувати. Кожне  заняття  з  дітьми –це  ланцюжок  питань    Як?”, “Звідки?”, “Для чого?”, “Чим поганий?”, “Чим корисний?”.
-          Так ми навчаємо дітей системного аналізу і даємо знання не як догму, а як пошук істини і суті.
Далі постійно відкриваємо перед дітьми тайну подвійного, наявність протиріч в об’єкті, виділяти, що корисне, а що шкідливе, наявність двох протилежних якостей в одному об’єкті. Наприклад: ліки добре і ліки погано.Навчити дітей бачити користь і шкоду, добре і погане в одному об’єкті абоявищі, значить, навчити основам трізу.Кожного дня з дітьми  проводяться ігри “Добре –погано”, “Користь –шкода”,  “Навпаки,  зате”,  ігри  на  вміння  знаходити протиріччя “Дощ і фонтан”, ігри-міркування про пори року, зміну сезону.Коли ми піднімемо дитячу думку до рівня питань пошукового характеру,  вміння  співставляти  і  порівнювати,  знаходити абсолютно однакові предмети і навпаки, тоді можна переходити до більш складного рівня узагальнення, систематизації і встановлення закономірностей.  Наприклад,  назвати  як  можна  швидше  якості якого-небудь  предмета,  конкурс  на  найвеселіше  запитання,  на найрозумніше питання.Але вихователю треба не пропустити момент, коли фантазія заходить у безмежність, а щоб цього не сталося, рекомендовано розвивати винахідливість не тільки в фантастичних історіях але і в реальних життєвих ситуаціях. Наприклад, у групі пожежа, а води ніде немає. Як ти поступиш?Курс  розвитку  творчої  уяви  включає  комплекс  вправ, психологічних ігор, різних завдань на кмітливість, що ламають стереотипи, розхитують психологічну інерцію.
До таких ігор входять ігри за методом “мозкового штурму”. Він полягає в колективному пошуку нетрадиційних шляхів розвязання прроблем. Цей метод має два етапи.На  І  етапі  (генерації  ідей)  висувається  якомога  більше пропозицій,  вони  не  критикуються.  Потрібно  вчити  дітей  не боятися запропонувати сміливу думку.На  ІІ  етапі  відбираються  раціональні  ідеї  для  розв’язання проблеми, яку не вдалося розвязати нетрадиційним способом.До  методів  мозкового  штурму  відноситься  і  цікавий  метод “моделювання маленькими чоловічками”.На  прогулянках  використовувати  прийоми  фантазування, оживлення, зміни законів природи. Спостерігати за хмаринками: куди пливуть, які несуть вісті, про що мріють, про що розкажуть.Оживляємо  вітер.  Хто  його  мама?  Хто  його  друзі?  Про  що говорить вітер із сонцем?На  прогулянках  можна  запропонувати  побачити  кольоровий дощ,  сніг  через  кольорові  окуляри  або  скельця.  На  прогулянці малювати паличками, ступнями, долонями.А  вечори –це  час  казок.  Із  казкою  потрібно  працювати нетрадиційно: міняти характер героїв, міняти місце події.Ввечері  спостерігати  за  таємницями  перетворення:  в  кого перетворились калюжі, кущі, будинки і т.д.

Комментариев нет:

Отправить комментарий